Αυτή τη φορά τα στοιχεία είναι συναρπαστικά, μιας και πολλά δεν τα έχουμε ξαναδεί σε κανένα παιχνίδι της σειράς. Ας τα δούμε όμως παρακάτω ένα προς ένα.
Κλιματικές αλλαγές και Φυσικές καταστροφές
Στο Gathering Storm αρχικά έχουμε να "παίξουμε" με το κλίμα. Οι κλιματικές αλλαγές κάνουν ολόκληρο τον κόσμο, τη γη μας, ζωντανή και φέρνουν το παιχνίδι σε άλλο επίπεδο.
Μέσα στις κλιματικές αλλαγές έχουμε και φυσικές καταστροφές οι οποίες προκαλούνται είτε από απλή τύχη (ή ατυχία) είτε από την επιρροή του ανθρώπου στον κόσμο. Έτσι μπορούμε να έχουμε πλημμύρες, ξηρασία, καταιγίδες, σεισμούς και εκρήξεις ηφαιστείων. Όλα αυτά αρχικά λίγο τυχαία, σε σειρά και χρόνο, αλλά όχι και τόσο τυχαία.
Αρχικά όταν σετάρουμε το παιχνίδι υπάρχουν 4 διαφορετικά settings στις φυσικές καταστροφές, από λιγότερες σε περισσότερες. Ακόμα, το όλο σύστημα επιρεάζεται από το πώς χρησιμοποιούμε τα strategic resources για ενέργεια. Αν κόψουμε όλα τα δέντρα ας πούμε, μπορούμε ευκολότερα να έχουμε μία πλημμύρα στο ποτάμι.
Όταν μια καταστροφή συμβεί μπορεί να χτυπήσει μονάδες ή και την ίδια την πόλη. Μια πλημμύρα όμως μπορεί να δώσει ένα boost στη γύρω περιοχή, με παραγωγή περισσότερου νερού και φαγητού (το νερό για παραγωγή ενέργειας στο μέλλον).
Όλα αυτά τα βλέπεις και μέσα από το climate overview dashboard που προστέθηκε, καθώς και με ενημερώσεις μέσα στο παιχνίδι.
Strategic Resources και ενέργεια
Τα strategic resources αλλάζουν ριζικά. Πλέον όταν έχεις ένα ορυχείο που βγάζει σίδερο, δεν σου δίνει απεριόριστες ποσότητες, αλλά συγκεκριμένες. Όταν αυτό αδειάσει, τότε έχεις πρόβλημα.
Αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό όταν φτάνει η ώρα της ενέργειας, όπου ίσως το κάρβουνο δεν φτάνει γαι ηλεκτρισμό και θα πρέπει να αρχίσεις να ψάχνεις για εναλλακτικούς τρόπους, όπως αιολική με ανεμόμυλους, ή φράγματα (καινούργιο district!) στα ποτάμια.
Λόγω των φυσικών καταστροφών, μία πόλη δίπλα στη θάλασσα είναι επικίνδυνο να βουλιάξει στο νερό αν δεν προσέξεις την κλιματική αλλαγή, οπότε και τα resources που χρησιμοποιείς.
Διόρυγες και World Congress
Μέσα στις αλλαγές να προσθέσουμε και την κατασκευή καναλιών, διόρυγες δηλαδή που δίνουν τη δυνατότητα στα πλοία να περνάνε από την άλλη πλευρά. Game Changer για πολλούς, μιας και πολλά πλοία φτιάχνονταν σε λάθος πλευρά και αχρηστεύονταν αρκετές φορές.
Ακόμα όμως πιο ενδιαφέρον είναι η επιστροφή του World Congress! Δεν έχουμε ακόμα καταφέρει να το δούμε, αλλά η λογική είναι παρόμοια με το παλιό σύστημα στο Civilization V, όπου όλα τα μέλη ψηφίζουν συγκεκριμένες προτάσεις. Εδώ λοιπόν δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην διπλωματία, βάζοντας ακόμα διπλωματική νίκη! Για αυτό το λόγο αν θέλεις να κερδίζεις τις ψηφοφορίες πρέπει να τα έχεις καλά με τους άλλους ηγέτες.
Νέοι ηγέτες και Νέα Εποχή
Βέβαια θα υπάρχουν και καινούριοι ηγέτες που ακόμα δεν μας τους έχουν αποκαλύψει. Επίσης κάποιες μικρές αλλαγές, όπως τα χρώματα των χωρών, που άλλαξαν με τέτοιο τρόπο ώστε καμία χώρα να μην μοιάζει όπως πριν, μιας και κάθε κράτος έχεις δύο βασικά χρώματα, σαν τις εντός και εκτός φανέλες στο ποδόσφαιρο. Αλλάζει και το labelling system για να μπορείς να βάλεις pins για πολλά ακόμα πράγματα πάνω στο χάρτη, ο οποίος πλέον έχει και ονόματα βουνών και ποταμιών κ.ά.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι έχουμε μία ακόμα εποχή, η εποχή του μέλλοντος, με καινούριες τεχνολογίες που δεν έχουν ακόμα ανακαλυφθεί. Για να είναι ενδιαφέρον αυτό το κομμάτι, μιας και ακόμα δεν έχουμε ιστορικά στοιχεία για το μέλλον όπως είναι λογικό, οι developers εβαλαν τις μελλοντικές τεχνολογίες να βγαίνουν κάθε φορά με μία τυχαία σειρά. Έτσι ίσως μία πόλη σας στο μέλλον να βρίσκεται μέσα στη θάλασσα και να μην βουλιάξει όταν ανέβουν τα νερά.
Θα ενημερώνουμε το συγκεκριμένο άρθρο κάθε φορά που νέα στοιχεία θα βγαίνουν στη φόρα. Μέχρι τότε, απλά αναμονή...